tisdag 5 mars 2013

Olidligt spännande

Just nu sitter jag och lyssnar på det avslappnade knapprandet när de tävlande sitter och finslipar sina tävlingsförslag i Pondus Open Data HackFest. Om en timme skall resultaten presenteras!

Dagen har varit lyckad över förväntan. Otroligt duktiga studenter här finns på Arcada och även någon gästspelande kodare. Jag har redan gluttat över en del axlar och fått se superba idéer som jag inte själv skulle ha kunnat hitta på. Öppen data är nog fantastiskt roligt.

Dessutom har här under dagen pågått mycket nätverkande mellan olika open data- och open source-kretsar. Jag tror och hoppas att vi alla fått ut mycket av denna låånga och intensiva dag.  Och att vi kanske också utåt kan visa varför det lönar sig att öppna sina informationsresurser nu, och inte "lite" senare. Jag har sett åtminstone två större projekt segla upp här.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar